Zawieszenie pneumatyczne zapewnia takie same parametry resorowania, niezależnie od obciążenia samochodu. Wykorzystywaną w tradycyjnych układach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia w219. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka musi wtłaczać suche powietrze w odpowiednim czasie, co wymaga współpracy kilku różnych elementów układu.
Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego
Poduszka zawieszenia, określana również jako miech, niweluje odczuwanie wszelkich nierówności w czasie jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Wysokiej jakości kompresor pracuje skutecznie bez względu na masę własną pojazdu i jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka najlepiej działa więc w dużych samochodach terenowych oraz w nowoczesnych limuzynach.
Kontrola zawieszenia pneumatycznego
Pozwalający na tłumienie wstrząsów miech powinien w ścisły sposób współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia w220. Skomplikowana budowa systemu zawieszenia pneumatycznego oraz duża ilość elektroniki sprawia, że właściciel wykorzystującego ten system pojazdu jest zobowiązany, aby odpowiednio często sprawdzać jego stan techniczny. Sprężarka to urządzenie, którego żywotność szacowana jest na ok. 200 tys. przebytych kilometrów.
Serwis zawieszenia pneumatycznego
Nieodpowiednio pracujący miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia w221 czy kompresor może wiązać się z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak przede wszystkim w samochodach należących do klasy premium, których posiadacze muszą liczyć się z większymi kosztami eksploatacji. Na szczęście regularne kontrole techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć wadę, zanim system zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.