Astra G -czy warto kupić? Czy faktycznie to tak genialny samochód ? Czy nadal warto go kupić? Dzisiaj postaramy się to sprawdzić. Słowem wstępu tego modelu Opla nie trzeba przedstawiać, idąc ulicą można go spotkać niemalże co chwilę.
Jest bardzo popularnym, niskobudżetowym samochodem o przeciętnych walorach wizualnych oraz przeciętnych osiągach, a
mimo to sprzedano aż 243 993 sztuk tego samochodu. Co uczyniło z auta dla „przeciętnych” niesamowity sukces ?
Silniki montowane w Astrze G
Astra G wychodziła w 6 typach nadwozia (w tym 2 odmiany hatchback różniące się ilością drzwi) ,wyposażeniem,
bo aż w 15 wariantach oraz w 14 wersjach limitowanych, co czyni na rynku wtórnym dla nas nie mały wybór.
Jakby wszystkiego było mało, to do tej generacji wybór silnika jest również od A do Z, bo możemy wybierać pośród
20 odmian silników zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych od małolitrażowego 1. 2 do dużych pojemności, jak 2, 2 litra.
Ceny Astry G
Przechodząc do głównego wątku ten model Opla możemy nabyć już za kwoty poniżej 2 tys. zł, ale jak wiadomo cena ma się do stanu. Za około 5 tys. zł można dostać Astrę w dobrym stanie z silnikami 1. 2 lub 1. 4, warto wspomnieć o łańcuchu rozrządu, który bardzo często będzie już w nich zamontowany. Silniki te nie są skomplikowane, co oznacza łatwość w naprawach oraz nie wielkie koszty części, nie są zbyt żwawe ale za to dobrze znoszą gaz oraz spalanie nie powinno przekroczyć 7, 5 lista/100km. Całość układa się w wielką, genialną ofertę dla młodego kierowcy i jeżeli takowy zdecyduje się na taki egzemplarz warto wspomnieć o dwóch najczęstszych usterkach tego modelu.
Usterki Astry G
Jakie są zatem najczęściej występujące usterki w Astrze G. Przede wszystkim – średnie zabezpieczenie antykorozyjne i o ile jest ono na elementach wymiennych, to zmartwień nie powinno być dużo, bowiem części jest na prawdę sporo i nie są drogie, to warto zaglądnąć za wyciekami oleju. Trzeszczące wnętrze – z biegiem lat to norma, ale dla niektórych może być to bardzo uciążliwa wada.
Astra G – czy warto kupić?
Wchodząc w silniki o większych pojemnościach warto wspomnieć o jednostkach 1. 6 zarówno 8, jak i 16 zaworowe oraz 1. 8. Obie jednostki świetnie znoszą instalacje LPG, a ich dynamika pozwala już oscylować w kompromisie niskiego spalania, a przyzwoitych osiągów. Jak poprzednie jednostki, tu tak samo awarie są proste do usunięcia, warto również posłuchać, czy łańcuch rozrządu nie zaczyna już wydawać podejrzanych odgłosów. Podobnie jest w przypadku silników o pojemności 2. 0 i 2. 2, które ze względu na spalanie zazwyczaj powyżej 10 L/100km
nie były zbyt często wybierane w Polsce.
Z jednostek napędzanych ropą bez gadania najlepsze jest 1. 7 produkcji Isuzu o oznaczeniu DTI.
Każda z jednostek wysokoprężnych poradzi sobie ze żwawym pchaniem lekkiej budy Astry, a także będzie cieszyć niskim spalaniem. Mimo wszystko trzeba wziąć pod uwagę, że wiele egzemplarzy jest już pełnoletnie i stan takiego silnika może być już mocno wyeksploatowany, więc warto sprawdzić ilu właścicieli miał nasz rodzynek, w tym ze szczególną uwagą na firmy (ten model często był wybierany przez przedsiębiorstwa do trzepania dużej ilości kilometrów!)!
Trzeba wspomnieć o wersji bertone, czyli coupe oraz kabrio. Są to po prostu ładne, nie przesadzone ze śliczną linią nadwozia samochody. Silniki, które można uświadczyć, to benzynowe 1, 6 1, 8 2, 0 oraz 2, 2 o mocach od 105 do 200 km. Diesla tylko 2, 2 DTI o mocy 125km. W tym przypadku wiele zależy od tego jak traktowali je poprzednicy, bo lekko usportowiona wersja już pokusiła nie jednego młodego, gniewnego do szaleństwa. Aczkolwiek taki nabytek może być dobrą inwestycją w przyszłego klasyka (zwłaszcza odmiana z silnikiem o oznaczeniu z20let).
Podsumowanie
Podsumowując – warto szukać jednostek benzynowych z instalacją gazową. Należy zwracać dużą uwagę na wycieki oleju, i mieć rdzę na uwadze. Astra to dobry samochód do rozpoczęcia swojej przygody motoryzacyjnej, jak i tanie auto na dojazd do pracy. Diesle brać ze szczególnym dystansem.